VARA LA CÂMPIE(PURANI DE VIDELE)

Vara la câmpie

(Localitatea Purani de Videle)   

Bătrânele sălcii pletoase de pe malul Glavaciocului fremătau în soare. Stoluri de păsări se întreceau în cântece,  în micul zăvoi în care ne păşteam oile. De cum se crăpa de ziuă, sufletul meu desluşea lăutele mierlelor,  apoi corul de vrăbii; vara, în amurg, strigătele gălăgioase ale lăstunilor zburau în stoluri atacând vreun dud copt sau vreun cireş. Noaptea, la lumina delicată a lunii ascultam notele zglobii ale greierilor şi cântecele, pe mai multe voci,  ale broaştelor.

Eram la ţară şi eram copil…Păzeam oile şi mă bucuram de tot ceea ce Natura îmi oferea cu dărnicie: ciuperci,  mure, pere pădureţe, coarne  mere pădureţe, flori, verdeaţă, aer curat… Apreciam şi iubeam acest mod de viaţă, simplu şi curat. Atunci  am descoperit hameiul care îşi întindea tulpinile agăţătoare, ca nişte liane,  până în vârful sălciilor. Hameiul avea conuri fragile şi delicate, semănând cu nişte bijuterii de preţ. Şi chiar era preţios! Mai târziu, am aflat că aceste conuri erau folosite la fabricarea berii,  dar şi ca remedii populare în diferite boli. Oamenii de la ţară îl numeau „moş Ene” pentru că ceaiul preparat din conuri  inducea un somn adânc şi liniştit. Când vreo femeie era mai agitată, i se recomanda ceai de hamei, cu folos şi în caz de  „inimă rea”(depresie).
Amintirile, neliniştea şi dorul trec ca norii pe cerul sufletului meu. Mă simt copil  şi-mi reamintesc nopţile de vară  de la câmpie,  când stelele îşi presărau pulberea lor, plină de iubire şi magie,  în inima mea. Cerul şi Pământul erau atât de aproape, încât atunci când bunicul Marin  cânta la cobză, mi se părea că şi îngerii îl ascultă…
Duhul lui Dumnezeu, roua şi pacea pogorau asupra noastră…

Floarea Cărbune-„Gânduri în amurg”, Editura Rafet, 2014.

Sursă poze:Google

Lasă un răspuns

