Japonia, tărâm de vis

Japonia fascinează atât prin prezent, cât şi prin istoria ei fabuloasă. În trecut, japonezii erau renumiţi pentru artele marţiale, medicina alternativă, shoguni, samurai, harakiri (seppuku) şi gheişe. Azi, Japonia este pământul tehnologiei, al luminii şi al inventivităţii. Deşi pare de necrezut, aceiaşi oameni care creează şi inventează maşinăriile cele mai sofisticate din lume, păstrează şi respectă cu sfinţenie tradiţiile vechi de secole…
Epoca Meiji (1867-1921) este punctul de plecare al istoriei moderne a Japoniei şi al restaurării puterii imperiale, moment în care Edo primeşte numele de Tokyo şi devine capitala statului.
Sărbătoarea naţională a Japoniei este la 23 decembrie, ziua de naştere a împăratului Akihito, născut în 1933;
Imnul naţional este “Kimi Ga Yo”;
Steagul Japoniei este alb cu un disc roşu în centru. Denumirea discului roşu, respectiv numele drapelului, este „hi no maru”… (discul soarelui);
Sigilul imperial este o crizantemă cu 16 petale.


Ştiaţi că, în prezent, Japonia este singura ţară din lume condusă de un Împărat, având ca simboluri naţionale, trei elemente naturale: floarea de cireş, muntele Fuji-san şi crizantema?
Mi-a fost dat să ajung în Ţara Soarelui Răsare… respirându-i aerul, admirându-i cultura, adorându-i grădinile, adevărate opere de artă şi…de-ar fi numai atât, tot ar fi de-ajuns. Am văzut atâtea lucruri minunate, oameni civilizaţi, hoteluri primitoare şi locuri exotice, încât am considerat o adevărată favoare, ocazia de a o vizita. Sunt câteva lucruri care m-au frapat la japonezi, lucruri pe care am să ţi le împărtăşesc şi ţie, dragă cititorule, pentru ca astfel, să-mi fii tovarăş de drum, însoţindu-mă şi văzând cele descrise de mine, cu ochii minţii tale. Încerc să fac o paralelă între tradiţiile şi obiceiurile româneşti şi cele japoneze. Pentru unii poate părea de neconceput, dar eu am găsit multe asemănări. Copilul de ţăran a scormonit adânc în tradiţiile ambelor popoare, adânc şi cu migală, precum o face arheologul ce recompune un timp istoric şi o cultură…din fragmente…
(Floarea Cărbune, Japonia, mister şi fascinaţie, editura pim, 2013)

Lasă un răspuns

