Meditaţie la malul mării…

MAREA
În zilele de vară, pe înserat, îmi îndrept paşii spre ţărmul mării, către o stâncă ascunsă de ochii indiscreţi. Stânca are forma căuşului palmei şi te simţi la adăpost, fiind ferit de orice situaţie neprevăzută. În zilele cu furtună, valurile au depus iarbă de mare în adâncitura stâncii unde s-a format un loc comod pentru relaxare. Aşezată în căuşul ocrotitor, palma lui Dumnezeu cum îi zic eu, privesc, minute în şir, întinderea nesfârşită a mării, zborul pescăruşilor, jocul delfinilor în larg şi mersul norilor pe cer. Nori, care iau forme ciudate, copleşindu-mă cu figurile ce par a fi create de mâna unui sculptor nevăzut.
Fiind pe înserate, soarele se retrage spre asfinţit, obosit de hoinăreala de peste zi. Înainte de a-şi închide pleoapa obosită şi a-şi sprijini tâmpla pe umărul unui nor, cerul capătă o culoare nefirească, trandafirie ca o linie de demarcaţie la orizontul asfinţitului. Se aude clipocitul valurilor şi, din când în când, strigătul speriat al câte unui pescăruş întârziat.
E clipa de graţie! E taina amurgului pe care o împărtăşesc cu stânca, cu pescăruşii, cu marea şi cu marinarii de pe vapoarele aflate în larg. Mă las în voia visării şi simt cum briza mării îmi mângâie chipul, îngânându-mi cântece ciudate. Cântece aduse pe aripa vântului şi a pescăruşilor, de pe tărâmuri îndepărtate, purtând în clepsidra versurilor aromele exotice ale acelor ţinuturi. Devin fluidă ca argintul viu şi mă preling de pe stâncă în valurile ce susură la baza ei, înfrăţindu-mă cu ele. Încerc să deprind muzica lor şi taina croşetării dantelei cu care îmbracă piciorul stâncii, să învăţ dansul lor tainic când se contopesc cu ţărmul, să învăţ topirea în Infinit precum cristalul de sare.
Mă simt neputincioasă şi constat că nu sunt altceva decât o picătură dintr-un ocean…Sunt şi eu muzica oceanului, dansul tainic şi hieroglifa mării… indescifrabilă oamenilor. Am devenit atât de translucidă, încât mă contopesc cu respiraţia întinderii albastre, pierzându-mă printre miile de vietăţi ce trăiesc în ocean…
Flora
(FLoarea Cărbune)

Lasă un răspuns

