MOŞTENIRE…PENTRU NEPOŢI-06.12.2009

Nepoate,
M-auzi?
Inima mea n-are astâmpăr,
Mii de gânduri îmi zboară spre Cer
Şi lacrimile mi se preling pe mâini,
Limpezi şi reci,
Precum e izvorul
Ce-aşteaptă-n fântâni.

Este izvorul inimii
Ce vrea
Secretul din suflet să-l scot,
În cele patru zări să-l împrăştii
Precum stropii de ploaie
Ce nasc curcubee în soare,
Curcubee cu miros de floare.

Sprijinită de-a veacurilor poartă,
Eu scormon prin milenii,
Amintirile ce poartă
Mii de chipuri şi inimi de eroi:

Poate-i Decebal cu dacii pe-nălţimi,
Ascunzând comori la Sarmizegetusa,
Ori aducând ofrande Zeului
Ce-i ajuta în bătălii-Zalmoxe;


Poate-i Brâncuşi,
Trudind la Coloana Infinitului

Sau Poarta Sărutului
Pe care a încrustat dorul
Şi zborul spre Infinit;


Sau poate e Vodă Mihai
Îmbărbătându-şi luptătorii:
,,Nu vă urez viaţă, căpitanii mei!
Dimpotrivă, moarte, iată ce vă cei!
Ce e viaţa noastră în sclavie oare?
Noapte fără stele, ziuă fără soare.”

Viteazul Mihai
Cu sacrificii şi dăruire
A înfăptuit prima Unire


Poate fi Alexandru Ioan Cuza
Adunând laolaltă
Munteni şi Moldoveni
În hora de la Milcov.
Cântând din nai aceleaşi cânturi
Şi strigând într-un glas:
„Trăiască Unirea, trăiască Romănia”!

Nepoate,
Ascultă-mi inima, priveşte-mi lacrima
Şi ia aminte-n toate,
Căci tu,
La rândul tău, vei moşteni trecutul meu.
(Flora)

MOŞ NICOLAE SĂ-I LUMINEZE PE ROMÂNI!

LA MULŢI ANI TUTUROR ROMÂNILOR!

Lasă un răspuns

